Współpraca NGO z firmami daje obustronne korzyści

Współpraca NGO z firmami daje obustronne korzyści. Skutki podatkowe dla przedsiębiorców są jednak zróżnicowane m.in. w zależności od rodzaju wsparcia  udzielanego organizacjom pozarządowym. Ważne jest również to, że fiskus dodatkowo premiuje przekazywanie środków na określone cele.

Jakie będą konsekwencje podatkowe przekazywania NGO:

  • darowizn
  • nieodpłatnego świadczenia usług na ich rzecz
  • transakcji barterowych z ich udziałem?

Kontynuujemy cykl, w którym przedstawiamy różne przykłady działań podejmowanych przez firmy w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Szczegółowo analizujemy w nim podatkowe konsekwencje różnych działań, wskazując przy tym, w jakich sytuacjach występuje ryzyko przyjęcia przez fiskusa  niekorzystnej dla podatników wykładni. Dotychczas w dodatku Podatki i Księgowość ukazały
się artykuły:
• „Promujesz rowery wśród swoich pracowników lub klientów? Sprawdź skutki fiskalne” (DGP nr 113 z 13 czerwca 2022 r.),
• „Czy opłaca się inwestować w «zielone» auta” (DGP nr 122 z 27 czerwca 2022 r.),
• „Więcej zieleni może dać też korzyści podatkowe” (DGP nr 132 z 11 lipca 2022 r.),
• „Preferencje podatkowe tylko dla wybranych form pomocy humanitarnej” (DGP nr 142 z 25 lipca 2022 r.),
• „Wydatki związane ze zbiórką nie zawsze będą kosztem” (DGP nr 152 z 8 sierpnia 2022 r.)
• „Jak traktować usługi pro bono w rozliczeniu podatkowym przedsiębiorcy” (DGP nr 176 z 12 września 2022
r.)
• Sponsoring to reklama czy przedsięwzięcie CSR? W podatku dochodowym ma to znaczenie” (DGP nr 196 z
10 października 2022 r.)

Czytaj więcej w artykule Magdaleny Zamoyskiej i Pawła Wyciślika na Gazeta Prawna

link