Obowiązki dokumentacyjne i sprawozdawcze z zakresu cen transferowych

Przepisy o cenach transferowych regulują całokształt współpracy pomiędzy podmiotami powiązanymi. Wskazują warunki na jakich powinny być realizowane takie transakcje. Jednak złożoność przepisów dotyczących cen transferowych, rozproszonych w różnych ustawach (CIT, PIT, VAT oraz prawie celnym), sprawia, że nie każdy podatnik jest w stanie samodzielnie zidentyfikować wszystkie swoje obowiązki.

Jak możemy Państwu pomóc?

Oferujemy kompleksową pomoc w identyfikacji i realizacji obowiązków związanych z cenami transferowymi, uwzględniając możliwe zwolnienia oraz zastosowanie zasad safe harbour:

Obowiązki dokumentacyjne:

  • Lokalna dokumentacja cen transferowych (Local File) wraz z analizami cen transferowych.
  • Grupowa dokumentacja cen transferowych (Master File).

Obowiązki sprawozdawcze:

  • Raportowanie TPR.
  • Raportowanie CBC-R oraz CbC-P,
  • Raportowanie ORD-U.

Przy realizacji projektów skupiamy się na identyfikacji potencjalnych ryzyk (w tym dotyczących raportowania TPR) i zarządzeniu nimi, aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa.

Dlaczego to ważne?

Czy wiesz, że przepisy o cenach transferowych nie są zharmonizowane globalnie i różnią się pomiędzy krajami? Zastanawiasz się, czy podlegasz przepisom podatkowym z zakresu cen transferowych w Polsce albo czy te obowiązki zostały właściwie określone i wypełnione?


W Polsce obowiązki dokumentacyjne i sprawozdawcze nie dotyczą wszystkich transakcji z podmiotami powiązanymi, ale występują dopiero po przekroczeniu ustawowych progów. Kiedy jednak wystąpią, muszą zostać wypełnione w ściśle określonych terminach. Ich niewypełnienie może skutkować dotkliwymi karami, w tym np. karami dla osób odpowiedzialnych za kwestie finansowe w spółkach– w tym Członkom Zarządu – sięgającymi nawet 40 mln zł.

Wybrane doświadczenia

Jesteśmy wyspecjalizowanym zespołem składającym się z prawie 50-osób dedykowanych w 100% cenom transferowym, na rynku działamy od 20-lat. 

Poznaj nas i zobacz jak zapewniamy maksimum bezpieczeństwa dla Członków Zarządów:

  • Świadczymy usługi Premium – przez 20 lat działalności żadna z naszych dokumentacji i analiz nie została zakwestionowana pod kątem formalnym w trakcie kontroli czy procedur APA (ang. advance pricing agreement) ani w Polsce, ani za granicą.
  • Przygotowując analizy korzystamy z profesjonalnych baz danych (w tym min. InfoCredit QTPA, TP Catalyst, Bloomberg, Royalty Range,), co daje gwarancję jakości i rzetelności danych..
  • Na bieżąco wskazujemy zidentyfikowane ryzyka i pomagamy w zarządzaniu nimi.

Przeprowadzamy bezpiecznie przez cały proces wypełniania i raportowania obowiązków, ale też dbamy o bezpieczną przyszłość.

Wyślij zapytanie ofertowe

Powiązane usługi