COVID-19 - Nowe wymagania z zakresu BHP dla zakładów pracy
31 marca 2020 r. rząd ogłosił wprowadzenie nowych ograniczeń w związku z zapobieganiem rozprzestrzeniania się epidemii COVID-19. Zmiany dotyczą m.in. wszystkich działających zakładów pracy. Nowe wymagania dla pracodawców wejdą w życie 2 kwietnia 2020 r.
Zakłady pracy są obowiązane zapewnić:
- osobom zatrudnionym, niezależnie od podstawy zatrudnienia rękawiczki jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk,
- odległość pomiędzy stanowiskami pracy wynoszącą co najmniej 1.5m, chyba że jest to niemożliwe ze względu na charakter działalności wykonywanej w danym zakładzie pracy, a zakład ten zapewnia środki ochrony osobistej związane ze zwalczaniem epidemii COVID-19.
Ważne! Pracodawca musi zapewnić te środki bezpieczeństwa od czwartku, 2 kwietnia 2020 roku.
Powyższe wymogi dotyczą wszystkich zakładów pracy – fabryk, magazynów, placówek handlowych jak również biur.
Tego rodzaju wymagania mogą rodzić konieczność wprowadzenia zmian w organizacji zasad pracy w zakładzie pracy. Warto również zainteresować się rozliczeniami podatkowymi nakładów na tego typu asortyment.
_______________
W przypadku zainteresowania powyższymi informacjami i ich wpływem na Państwa działalność, prosimy o kontakt z:
Wiktorią Cieślikowską wiktoria.cieslikowska@mddp.pl tel. + 48 22 322 68 88 lub
Agatą Kałwińską agata.kalwinska@mddp.pl tel. + 48 322 68 88