KSeF zmieni zasady współpracy w biznesie

Wdrożenie obligatoryjnego KSeF będzie wymagało zmian w księgowości i zastosowania odpowiednich narzędzi informatycznych. Ponadto przedsiębiorcy muszą opracować nowe procedury obiegu faktur i przeszkolić w tym zakresie pracowników. Konieczna będzie zmiana umów z biurami rachunkowymi oraz dostosowanie umów i ustaleń z kontrahentami. Przy wystawianiu faktur trzeba będzie również przemyśleć kwestię ochrony danych.

Przypomnijmy, że od 1 lipca 2024 r. KSeF będzie obowiązkowy dla wszystkich podatników VAT czynnych, a od 1 stycznia 2025 r. także dla podatników VAT zwolnionych. Pomimo tego, że zostało jeszcze ponad osiem miesięcy, to czasu jest tylko pozornie dużo. Wdrożenie KSeF będzie bowiem wymagało zmian w funkcjonowaniu całego biznesu.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że wyzwanie leży nie tylko w zapewnieniu odpowiednich narzędzi informatycznych do komunikacji z KSeF, ale również w dostosowaniu wewnętrznych procesów i procedur w firmie, dostosowaniu umów, regulaminów i ustaleń z kontrahentami czy biurami rachunkowymi – podkreśla Janina Fornalik, partner, doradca podatkowy w MDDP.

Nasza ekspertka przypomina, że przedsiębiorcy powinni przeprowadzić szczegółową analizę biznesową funkcjonujących w firmie procesów w zakresie wystawiania, odbioru i obiegu faktur, aby zidentyfikować obszary wymagające zmian i ewentualne ryzyka.

***

#WIĘCEJ na stronie Prawo.pl >

https://www.prawo.pl/podatki/ksef-zmieni-zasady-wspolpracy-w-biznesie,523634.html.