Rozliczanie fit-outów i cash contribution dla celów podatkowych – o co pytają na szkoleniach?
Rozliczanie dla celów podatkowych wydatków poniesionych na prace aranżacyjne w najmowanych powierzchniach, które są wykonywane zgodnie z oczekiwaniami najemcy (tzw. fit-outów) oraz dodatkowej płatności związanej najczęściej z zagwarantowaniem oczekiwanego poziomu aranżacji najmowanej powierzchni (tzw. cash contribution) bardzo często powodują wątpliwości w działach finansowych.
Na pytania związane z rozliczaniem fit-outów i cash contribution dla celów podatkowych odpowiada Rafał Kran, starszy menedżer, doradca podatkowy w MDDP.
- Co wpływa na rozliczenie wydatków na fit-outy na powierzchniach najmu?
- Jakie scenariusze rozliczeniowe mogą się pojawić na gruncie podatkowym przy rozliczaniu fit-outów?
- Czy podatkowe RMK jest popularnym rozwiązaniem?
- Co zrobić, jeśli wydatki na fit-outy mają różny charakter?
- W ramach fit-outu zrealizowaliśmy dla najemcy rampę ładunkową przylegającą do budynku. Jak to rozliczyć?
- Czy jeżeli najemca zajmuje część hali, to zmiana ścian działowych na powierzchni tylko tego najemcy również stanowi ulepszenie?
- Jak najemca ma rozliczyć własne wydatki na wynajmowaną powierzchnię?
- Jaki jest związek pomiędzy fit-outami a podatkiem minimalnym od budynków?
- Kiedy należy rozliczać wydatki na ulepszenia?
- Czy fit-out może być środkiem trwałym?
- Najemca potrzebował dodatkowej centrali wentylacyjnej na dachu. Zgodziliśmy się sfinansować to w połowie. Jak powinniśmy rozliczyć nasz wydatek?
- Cash contribution wypłacane najemcom zawsze zaliczamy do kosztów uzyskania przychodów. Czy to jest prawidłowe?
- Czy cash contribution zawsze należy fakturować i opodatkowywać VAT?
***
#WIĘCEJ w Dzienniku Gazecie Prawnej >